De Opslagconcurrent Self Storage Park Bouw Project

Vindt de klant uw opslaglocatie veilig genoeg?

De manier waarop uw self storage park is beveiligd, speelt een steeds belangrijker rol bij de beslissing van een klant om gebruik te maken van uw locatie. Natuurlijk kunt u best van mening zijn dat uw opslagpark veilig genoeg is. Het gaat er echter om dat juist de klant het gevoel krijgt dat zijn of haar opgeslagen spullen bij u in veilige handen zijn. Anders gaat de deal niet door. En dat is het laatste dat u wilt…

Safe self storage

We kunnen veilig stellen dat u, zonder te investeren in beveiliging, geen aantrekkelijke self store locatie kunt aanbieden. Niemand wil immers een ruimte huren waarvan men vermoedt dat er een flinke kans bestaat dat bezittingen in opslagcontainers beschadigd of gestolen zullen worden. Dus het is simpel, hoe meer bescherming u kunt bieden, hoe sneller klanten zaken met u willen doen. En hoe groter de kans is dat potentiële dieven of vandalen uw locatie links laten liggen en een ander doelwit zoeken.

Klantperspectief

Voor het uitkiezen van beveiligingscomponenten waarvan u gebruik wilt maken, is het handig om de situatie door de ogen van een klant te bekijken. En wel vanaf het moment dat deze voor het eerst voor de ingang van uw locatie staat. Ga vervolgens alle stappen die de klant kan nemen na. Tot aan het moment dat hij het terrein weer verlaat.

Bij de ingang

Als een klant uw opslaglocatie nadert, zou hij een goed zichtbaar hek moeten opmerken. Dit hek moet gehele locatie afsluiten en je moet er zeker niet gemakkelijk overheen kunnen klimmen. Zo’n hek vormt immers uw eerste verdedigingslinie. Als uw park in een omgeving opereert waar niet altijd veel mensen langskomen, is een alarmsysteem met bewegingsdetector aan te bevelen. Deze kan worden gekoppeld aan het alarmsysteem van het kantoor en is uit te rusten met monitoren. Het kan ook slim zijn om buitensirenes te installeren. Deze gaan af wanneer er activiteit wordt gesignaleerd in de buurt van het hek.

Toegangscontrole

De ingang moet bestaan uit een elektronisch bediend toegangshek. Als uw self storage locatie open blijft buiten de gebruikelijke kantooruren, is een toegangscontrolesysteem een ​​must. Met een geautomatiseerd toegangshek kunt u immers controleren wie en wanneer u toegang verleent.

Er zijn diverse systemen op de markt. Een digitaal toetsenbord waarop de klant een unieke code intoetst, is het meest basale systeem. Het is ook mogelijk om een intercom en een camera’s in zo’n toetsenbord in te bouwen. Klanten kunnen zo, indien nodig, snel hulp krijgen, zelfs buiten kantooruren. Daarbij kan degene die de oproep beantwoordt, de persoon zien met wie wordt gesproken.

In sommige gevallen kan de klant eenvoudig de poort openen met een card of mobiele app op zijn telefoon. Of door het laten scannen van zijn vingerafdruk in een biometrische lezer. Ook is het mogelijk dat de camera bij de poort het kenteken van de auto van de huurder leest en op die manier toegang verleent. Welke optie u ook kiest, de gebruiker zal het prettig vinden wanneer u een klantvriendelijke en toch veilige toegangsmethode gebruikt.

Camera’s

Wanneer de klant dan door de ingang gaat, zou hij of zij beslist een goed zichtbare camera moeten passeren. Deze moet een resolutie hebben die hoog genoeg is om een ​​duidelijk beeld van de bestuurder, het voertuigtype en het kenteken vast te kunnen leggen.

Tot zover de ingang. Maar er is natuurlijk meer te doen. Volgende keer: binnen de locatie.

Bron: insideselfstorage.com

Meer informatie over onze Z-Boxen?