Twee opslagparken in Zweden opgeleverd
Onlangs hebben we twee leveringen in Zweden op de locaties in Eskilstuna en Västerås succesvol afgerond. Het betrof de tweede fase. Over de eerste fase berichten we al eerder in onze nieuwsbrief. Op verzoek van opdrachtgever Kontain was onze engineer Danny tijdens de drie weken van leveren en opbouwen van onze Z-Boxen aanwezig.
Verschillende zendingen
“De aflevering was een week vertraagd wegens logistieke problemen. Daarna ben ik op woensdagochtend 16 november in de auto gestapt en kwam ik donderdagavond aan op de locatie in Eskilstuna.Toen waren er al een aantal opslagcontainers gearriveerd. Het grootste gedeelte van de zending zou echter op vrijdag aankomen met drie trucks met elk 12 Z-Boxen in een zeecontainer.”
Grotere kraan
“De kraan die er stond was helaas veel te klein om de opslagcontainers mee af te kunnen laden. Want nadat alle drie de trucks waren gearriveerd, waren we nog steeds bezig om de eerste zeecontainer te ontdoen van de twaalf Z-Boxen. Toen hebben we een grotere kraan en een shovel geregeld. Dat ging wel beter maar toch duurde het leeghalen van de zeecontainer nog te lang.”
Ijskoud
“Tijdens de levering was het ook nog eens ijskoud en het sneeuwde. Omdat ik de hele dag buiten moest staan, merkte ik dat ik toch te koud was gekleed. Ik ben dus eerst maar eens een ijsmuts en goede werkhandschoenen gaan kopen bij de plaatselijke bouwmarkt..”
Snel uitladen
“Uiteindelijk hebben we een nog grotere kraan kunnen huren bij verhuurbedrijf Krantjanst. Deze was in staat om de zeecontainer in één keer vanaf de truck op de grond zetten. Daarna konden we met de shovel de Z-Boxen uit de container trekken. Toen ging het heel snel.”
Nederlands
“De baas van het verhuurbedrijf bestuurde de kraan zelf. De shovel werd bemand door een Nederlandse werknemer, dus dat vergemakkelijkte de communicatie enorm. In Zweden wordt het in de winter al om drie uur donker. Daarom beschikken de kranen en shovels standaard over goede verlichting. We konden dus in één dag alle containers uitladen.”
Bouwen
“In het eerste weekend arriveerde ons bouwteam. De eerstvolgende maandag kwam de tweede lading van vijf zeecontainers binnen. Deze werden allemaal op dezelfde manier afgeladen. We trokken de opslagcontainers met de shovel uit de zeecontainers die eerst op de grond waren gezet. We hadden het geluk dat een laagje ijs het terrein bedekte. Nu konden we deze over de ijslaag naar de goede plek slepen, zonder het asfalt van het containerpark te beschadigen.”
Opslagpark Västerås
“Nadat alle opslagcontainers, de klant had diverse modellen van de Z-Box besteld, waren afgeladen en in de weken daarna werden opgebouwd kwam ik dagelijks de voortgang monitoren. Tijdens het werk in Eskilstuna moesten er ook nog negen containers aan de andere locatie in Västerås, 40 autominuten verderop, worden toegevoegd. Dat transport heb ik ook geregeld. Daarvoor heb ik hetzelfde bedrijf dat voor ons in Eskilstuna aan het werk was ingehuurd.”
Laatste zaken
“Alles verliep verder volgens planning. De laatste dag heb ik nog enkele kleine schadeplekken bijgewerkt. Daarna kwam de klant langs en die was tevreden over het geleverde werk. Er volgde nog een afsluitend diner met Maarten, die uit Nederland overgekomen was. De volgende dag kon ik met een gerust hart in de auto springen en naar huis rijden.”
Danny Schmidt