Tips en tricks voor de ideale storage website

Als onderdeel van onze ‘marketing boost’ kunnen wij ook voor u een aantrekkelijke website ontwerpen. Ideaal om uw lokale vindbaarheid een boost te geven. Voor een klant ontwerpen wij momenteel een nieuwe website, maar waar moet een goede website nou aan voldoen? Graag geef ik u hierbij een aantal tips en tricks.

Beeldmateriaal

Zorg voor goede foto’s waar de klant zich mee kan identificeren, bij voorkeur van personen die de bezoeker aankijken. Vermijd de mooie, maar vaak weinig zeggende plaatjes uit de gratis beeldbanken op internet. Zorg ervoor dat foto’s die naast elkaar worden gepositioneerd, goed op elkaar zijn afgestemd qua kleur en licht.

Teksten

Hoewel het lijkt alsof beeld steeds belangrijker wordt, draait het nog steeds om goede teksten. Mooie plaatjes alleen verkopen weinig. Zorg voor heldere en overtuigende teksten en stem het taalgebruik af op de doelgroep die je bedient. Webteksten bevatten relatief korte zinnen, alinea’s en tussenkoppen. Vergeet de zoekwoorden niet waarmee bezoekers op uw website terecht zullen komen. Dat scoort allemaal in Google.

Denk vanuit de klant

Veel ondernemers willen natuurlijk graag vertellen hoe goed hun product is. Maar is dit wel wat uw potentiële klant wil weten? Bezoekers van een website hebben een probleem dat ze opgelost willen zien. Benoem het probleem en de gevolgen als er niets aan wordt gedaan en kom dan met uw oplossing. Optimaliseer uw website hiervoor en probeer te bedenken welke vragen de klant beantwoord wilt zien gedurende bepaalde momenten van het beslissingsproces.

Responsive

Zorg ervoor dat uw website op alle apparaten goed leesbaar is. Houdt er rekening mee dat tegenwoordig ongeveer 50% van de mensen uw website met hun mobiele telefoon bezoekt. Als een bezoeker niet snel vindt wat hij zoekt, ben je ‘m kwijt.

Duidelijke call-to-actions

Welke actie wilt u dat de klant gaat ondernemen? Zorg altijd voor duidelijke call-to-actions op uw website, liefst op elke pagina. Denk ook goed na over de tekst in deze call-to-actions. “Ik wil graag iemand spreken” is veel uitnodigender dan “Contact opnemen”.

Eenheid

Zorg voor een goede huisstijl en continuïteit in bijvoorbeeld de kleurstelling, vormtaal, lettertypes en schrijfstijl. Laat dit ook terugkomen in uw offline marketingmateriaal zoals flyers, banners en posters.

Overzicht

Houdt u website overzichtelijk met een heldere menustructuur die hooguit 6 items bevat. Een bezoeker moet direct kunnen vinden wat hij/zij zoekt, anders haakt deze snel af en komt niet meer terug.

Up-to-date

Upload regelmatig nieuwe content en zorg ervoor dat uw website altijd up-to-date is. Dat heeft een positief effect op de zoekresultaten in Google. Wanneer u actief op social media bent, kan dit ook het bezoek aan uw website aanzienlijk verhogen.

Daan Leeuw, designer