Levering in York, Engeland
Afgelopen maand hadden we een levering gepland bij Inner Space Stations. Dit is een onderneming met meerdere vestigingen in en rond het historische York, Engeland. De levering van de containers was al gepland voor februari, maar door de drukte bij de rederijen liep dat helaas enkele weken uit.
Voor Graham en Nathan van Inner Space Stations betekende dit dat de afspraken met de partijen die zich zouden bezighouden met het uitladen en opbouwen van de containers meermaals moesten worden verzet. In een tijd van schaarste in ‘human capital’ was dit niet altijd even makkelijk. Gelukkig kon iedereen op de uiteindelijke dag van levering aanwezig zijn.
Historisch York
York is een stad die vlak na het begin van onze jaartelling gesticht door de Romeinen. Rond 800 werd de stad door de Vikingen veroverd. De stadsmuur is nog volledig intact en goed te bewandelen. Sowieso is een wandeling door het centrum aan te bevelen. De Minster of York is de op-één-na-grootste kathedraal van Europa. De middeleeuwse straatjes zijn geweldig om doorheen te lopen. De stad bruist dankzij de tienduizenden studenten die verbonden zijn aan de University of York. Kortom, een geweldige plaats voor een opslaglocatie.
Directe levering uit de VS
De levering aan York was een rechtstreekse levering vanaf de fabriek, dus niet vanuit Nederland. Dat blijft voor ons altijd lastig plannen. Bij zo’n rechtstreekse levering kunnen wij immers geen enkele invloed uitoefenen op het verzendschema. Dat betekent in de praktijk telkens een nieuwe planning maken. Totdat de vrachtwagen met de 40-voets zeecontainer daadwerkelijk de straat in komt rijden.
Samen bouwen
Bij een dergelijke levering zijn wij aanwezig bij het uitladen van de zeecontainer en bouwen we samen met de lokale crew één container. Dit keer was er zelfs op de geplande dag van levering nog sprake van fikse vertraging. Waar de chauffeur om 9.00 uur zou arriveren, werd dit uiteindelijk 16.30 uur. De geplande chauffeur was naar verluidt ziek en de tweede chauffeur had zijn maximale rijtijd bereikt.
Snelle bouw
Gelukkig waren alle betrokkenen zo professioneel om zich alsnog vanaf 16.30 uur volledig in te zetten. Binnen anderhalf uur was de zeecontainer leeggeruimd en nog eens anderhalf uur later was de eerste storage container opgebouwd. Men kon nu zelfstandig verder. Dat kwam goed uit, want de volgende dag werd ik Valenton, ten zuidoosten van Parijs, verwacht. Hier wachtte mij een nieuw avontuur…