Een goede testimonial doet wonderen

Misschien beschikt u al over testimonials zonder dat u er erg in hebt. Loop eens door uw administratie. Bekijk e-mails, WhatsApp-berichten of kaartjes van klanten. Staan er in sommige van die berichten een paar leuke zinnen of kreten? Als dat het geval is, vraag de persoon dan of u deze voor één van uw communicatiekanalen mag gebruiken. Dat zal zelden een probleem zijn.

Schrijf testimonials

Wanneer u testimonials gaat schrijven, zijn er verschillende zaken waar u rekening mee moet houden. in de eerste plaats moet het specifiek gaan om de ervaringen die uw klant heeft (gehad) met het product of de dienst. Een lofzang op wat een geweldig bedrijf uw hebt of hoe aardig u bent is natuurlijk leuk, maar zegt andere klanten weinig.

• Specifiek

Een goede testimonial bevat specifieke resultaten. Hier zijn enkele voorbeelden:
“Sinds ik gebruik maak van…… is mijn omzet met 25% gestegen”
“Toen ik contact opnam met uw bedrijf, kreeg ik gelijk de info die ik nodig had.”
“Ik had een probleem met…. en dezelfde dag kwam er een monteur van uw bedrijf langs om het te verhelpen.”
Hoe specifieker een getuigenis is, hoe sterker deze voor u verkoopt. Gedetailleerde getuigenissen trekken twijfelende kopers over de streep. Ze voelen zich gesteund door positieve ervaringen van anderen met hetzelfde product.

• Niet te lang

Maak de aanbevelingen niet te lang. Elk woord moet waarde hebben. Als iemand een testimonial van een halve pagina schrijft, verwijder dan alles wat niet direct betrekking heeft op het product. De boodschap verandert daardoor niet, hij wordt alleen maar krachtiger.

• Persoonlijk

Probeer waar mogelijk een (bedrijfs)naam op te nemen. Dus in plaats van een review toe te schrijven aan Jan S. uit D. gebruikt u de echte naam, bedrijfsnaam en woonplaats van de persoon, uiteraard met toestemming. Dit draagt bij aan de geloofwaardigheid.
Er zijn een hoop communicatie-uitingen waarop u reviews kwijt kunt: Denk aan uw website, brochures, direct-mailartikelen, ansichtkaarten, billboards, nieuwsbrieven en natuurlijk uw socialmedia-accounts.
Tip: Verzamel voortaan direct alle spontane reviews die u binnenkrijgt in een apart document. Zodat u ze direct kunt gebruiken.
Bedenk dat het altijd sterker overkomt als iemand anders zegt hoe goed u bent, dus laat uw klant voor u verkopen. Hoe eerder u testimonials begint te gebruiken, des te beter het kan uitpakken voor het bedrijfsresultaat.
Meer weten over het gebruik van testimonials of andere marketingtechnieken? Neem contact op met ons verkoopteam; 0570- 756035 of mail naar Mark Elsendoorn, m.elsendoorn@streppel.com.

Bron: Inside Self Storage