9 tips voor het inrichten van een goede self storage website

Een website vol toeters en bellen ziet er misschien leuk uit, maar is deze ook geschikt voor uw self storage bedrijf? Lees meer over hoe u een website ontwerpt die potentiële klanten lokt en ze verleidt tot huren.

Een website die een mooi ontwerp combineert met snelle laadtijden en de juiste inhoud lijkt af. Toch vergeten beheerders van self storage bedrijven soms het belangrijkste: worden bezoekers betalende huurders? Klantconversie moet de primaire focus zijn tijdens elke stap van het webontwerpproces. Laten we eens kijken naar enkele belangrijke principes en stappen om de effectiviteit van uw website te vergroten.

Fouten om te vermijden

1. Geen duidelijk pad naar conversie

Nogmaals, klantconversie zou de kern van uw inspanningen moeten zijn. Veel self storage websites hebben zo’n drukke lay-out en het zenden van boodschappen dat gebruikers gemakkelijk kunnen verdwalen. Wanneer iemand op uw website belandt, wilt u dat de interacties en ervaringen tot een positieve resultaat leiden. Zie het als een trechter. U wilt bezoekers stap voor stap verleiden om bij u een ruimte te huren.

2. Geen begrip van de reis van de koper

Zorg dat u helder hebt waarom uw huidige huurders bij u huren en wat er voor klanten belangrijk is bij het huren van opslagruimte. Als u dat eenmaal goed weet, kijk dan of de website inderdaad de belangrijkste informatie bevat die potentiële klanten nodig hebben. Alleen dan is de kans groot dat ze voor uw bedrijf kiezen.

3. Te veel of te weinig content

Self-storage-websites bevatten vaak een waanzinnige hoeveelheid content. Of juist zo weinig informatie dat ze wel ‘under construction’ lijken en daardoor weinig relevant overkomen. Beide vormen schrikken bezoekers af. Streef ernaar om een goede middenweg te vinden. Deze stelt kwaliteit boven kwantiteit en  informeert klanten over wat ze het belangrijkst vinden.

Nu u weet wat u moet vermijden, gaan we kijken hoe u een website kunt omtoveren tot een conversietool. We kijken daarbij naar ontwerpelementen, de content en tijdige aanpassingen.

Functie en ontwerp

Een effectieve self storage website moet een degelijke technische constructie hebben, een stijl hanteren die aangenaam is voor het oog en een goede gebruikerservaring bieden. Dit is de basis voor succes. Laten we er wat dieper op ingaan.

4. Paginasnelheid

U kunt het zich niet veroorloven dat uw website langzaam inhoud of pagina’s laadt. Bezoekers hebben immers meestal weinig geduld. Daardoor zullen ze snel doorgaan naar een concurrent. Bovendien houdt het algoritme van Google rekening met de paginasnelheid en laadtijden wanneer de zoekresultaten worden weergegeven.

5. Veiligheid

Om ervoor te zorgen dat huurders units kunnen huren of hun factuur online kunnen betalen, moet uw website geschikt zijn voor veilige en privacyproof betalingsverwerking. Dit is essentieel voor uw bedrijf, dus zorg ervoor dat het goed is geregeld.

6. Mobielvriendelijk

Een mobielvriendelijke website is van cruciaal belang. Nu meer dan 50 procent van al het webverkeer afkomstig is van mobiele devices, indexeert en prioriteert Google eerst de mobiele versie van uw website. Wanneer klanten opslagruimte zoeken, zullen ze dat waarschijnlijk in veel gevallen via hun mobiele telefoon doen. Als uw site er niet goed uitziet en slecht presteert op mobiele apparaten, heeft u een groot nadeel.

7. Look en feel

Uw website moet er professioneel uitzien en een zekere rust uitstralen. Sommige mensen kunnen verliefd worden op alle kleine details op websites. Eenvoud verdient verreweg de voorkeur. Het huren van een unit moet een snel en eenvoudig proces zijn en zo moet uw website ook aanvoelen als klanten door de pagina’s navigeren. Hier zijn een paar snelle tips:
· Bouw niet te veel pagina’s. Concentreer u in plaats daarvan op de kerninformatie.
· Prop uw pagina’s niet vol met allerlei ontwerpelementen.
· Maak de navigatietabbladen duidelijk zichtbaar.
· Gebruik meerdere call-to-action-knoppen om het bezoekers gemakkelijk te maken een unit te huren, u te bellen of te mailen voor extra info of wat dan ook.

8. Kleurenschema

Houd dit ook sober, maar dat betekent niet dat het saai moet worden. Kies kleuren die goed bij elkaar passen en goed contrasteren met de achtergrond van de website. Sluiten ze aan op uw bedrijfskleuren? Vermijd het gebruik van veel felle kleuren. Kies liever voor kleuren die opvallen zonder dominant of storend te zijn.

9. Klantconversie

Om ervoor te zorgen dat uw site zo is opgezet dat bezoekers effectief naar klanten worden geleid, moet u definiëren wat ‘conversie’ betekent voor uw self-storage-operatie. Ik stel voor dat u een gevarieerde, evenwichtige benadering kiest. Het is het beste om op verschillende manieren klanten van uw website te halen. Geef echter prioriteit aan online verhuur en telefoontjes. Zorg er ook voor dat uw conversieproces snel en gemakkelijk is. Als u teveel stappen inbouwt om een ​​huurformulier of -proces te voltooien, haken klanten af.

Bij conversies is de grootste fout die u kunt maken, dat u de bezoekersgegevens niet goed bijhoudt. Deze informatie is essentieel voor uw marketinginspanningen en het begint allemaal met uw website. Stel Google Analytics en behaalde doelen voor uw website in, zodat u de prestaties goed kunt volgen. Dit geeft duidelijkheid over wat er goed gaat met uw website en wat er moet worden verbeterd.

Volgende keer: welke content is het meest geschikt?

Meer weten? Bel met ons marketingteam 06-39821945 of mail naar m.elsendoorn@universalstoragecontainers.nl.