Self storage manager? Haal meer uit de job!
Vorige maand bespraken we al wat tips om meer uit de managersfunctie te halen dan u wellicht denkt dat er in zit. Deze maand het vervolg met aandacht voor social media, zoekmachines en jezelf meer in de markt zetten.
Blijf op de hoogte
Advertentiemethodes en marketingstrategieën veranderen voortdurend. Onderzoek welke strategieën het hoogste rendement opleveren qua tijd en geld. Hier zijn enkele gebieden waarop u zich kunt concentreren:
Social media
Sommige bedrijven hebben hele afdelingen die hun aanwezigheid op sociale media vormgeven. Denk aan Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, enz. Dit is een kans om uw vestiging van een eigen ‘gezicht’ te voorzien en uw bereik een persoonlijk tintje te geven.
Zoekmachines
Zoekmachines zoals Google en DuckDuckGo worden momenteel het meest gebruikt om uw self storage bedrijf te vinden. Enige kennis van hoe deze sites werken en hun advertentietools inzetten kan dus geen kwaad. Leer dus hoe u deze platforms het best kunt inzetten. Zodat uw bedrijf als een van de eerste komt bovendrijven in de zoekresultaten. Werk ondertussen aan uw schrijfvaardigheid door het opstellen van een internetadvertentie of Googlebericht.
Website
De meeste self storage bedrijven hebben een eigen website. Maar niet elk bedrijf heeft een webdesigner. Vind creatieve manieren om u met uw site te onderscheiden van de concurrentie. Die online chatfunctie van de klantenservice; dat was ooit een geweldig idee van iemand. Ontdek je eigen idee!
Verbreed uw horizon
Kijk verder dan uw functieomschrijving. Wat is het perspectief van de eigenaar? Zelfs als u niet uw eigen onroerend goed wilt aanschaffen, krijgt u door simpelweg meer te weten te komen over het bedrijf vanuit de investerings- en ontwikkelingskant, een beter perspectief op de branche en uw bedrijfsvoering. Sta er bijvoorbeeld eens bij stil waarom het bedrijf de vestiging die u beheert, heeft gekocht of gebouwd.
Locatie-eisen
Neem de tijd om te leren welke eisen er aan een goede self storage locatie worden gesteld en houd uw ogen open. Denk als een investeerder of ontwikkelaar. Welke overwegingen spelen een rol bij het bouwen van een nieuwe vestiging? Wat zijn de gemiddelde kosten per vierkante meter voor een faciliteit in uw regio? Weeg de voor- en nadelen van nieuwbouw, het verbouwen van een niet-opslaggebouw of het kopen van een bestaande storage faciliteit. Als uw bedrijf wil uitbreiden, kunt u misschien wat van uw opgedane inzichten en expertise delen.
Als manager moet u ook enig inzicht hebben in de lokale consumentenvraag en hoe de markt eruit ziet in de directe omgeving van uw vestiging.
Vergroot uw betrokkenheid
Word lid van een aantal online communities en chatfora om te lezen wat andere managers ervaren en om kennis te maken met een andere kijk op bepaalde zaken die er binnen de branche spelen. Chatten met andere mensen binnen het eigen bedrijf is ook een geweldige manier om tot nieuwe ideeën en inzichten te komen.
Het is ook slim om lid te worden van een of meerdere brancheorganisaties. Deze bieden vaak de juiste informatie om up-to-date te kunnen blijven en om tijdig en juist te kunnen anticiperen op nieuwe wettelijke regels of andere ontwikkelingen.
Push uzelf
Als u uzelf pusht, zult u uiteindelijk worden beloond met een gevoel van voldoening. Vooral als u uw nieuw opgedane kennis efficiënt toepast of als anderen uw groei herkennen. Uw eigen carrièrekansen nemen toe wanneer u zoveel mogelijk leert of onderzoekt. Door oprechte interesse te tonen in de self storage-activiteiten in het algemeen, laat u uw de eigenaar of supervisor zien dat het de moeite waard is om in u als werknemer te investeren.
Dit kan resulteren in promotie, een lange, succesvolle carrière binnen het bedrijf of zelfs het vinden van een nieuwe uitdaging. Succes!
Bron: Anna Ross, Inside Self Storage