Het belang van testimonials

Wat gelooft u eerder, een vertegenwoordiger die u vertelt hoe geweldig zijn product of dienst is, of een aanbeveling van een van zijn klanten over diens ervaringen? Als het er op aankomt, trekken de woorden van een andere consument u eerder over de streep om een product of dienst af te nemen. In dit artikel gaan we in op het grote belang van testimonials voor uw onderneming. We bekijken ook hoe je ze verzamelt en hoe je ze schrijft.

Testimonials
Waarom werken testimonials?

Een van de belangrijkste redenen waarom mensen iets niet kopen, is dat ze bang zijn om de verkeerde beslissing te nemen. Dus, als ze zien dat een product of dienst wordt aangeprezen door iemand die hem of haar is voorgegaan, wordt het risico op een verkeerde aankoop in de ogen van een potentiële klant een stuk kleiner. Aanbevelingen, of testimonials, zijn dus een geweldige manier om potentiële klanten zich meer op hun gemak te laten voelen bij het kopen van uw producten of diensten.

Hoe krijg je ze?

We merken dat aanbieders van self-storage producten niet zo actief om testimonials aan hun klanten vragen. Misschien wachten ze tot hun klanten er uit zichzelf mee komen, maar dat gebeurt maar zelden. Wanneer ze ze wel krijgen, weten ze vaak niet hoe ze deze het effectiefst kunnen gebruiken. Het verzamelen en gebruiken van aanbevelingen is echt niet zo lastig als u misschien denkt. De volgende tips helpen u daarbij. We vertellen u ook hoe u de testimonials het beste kunt gebruiken.

Van wie?

De beste getuigenissen zijn geschreven door mensen die u als de ideale klant ziet. Bedenk dus van te voren goed aan wie u een review vraagt. Loop eens door uw klantenbestand om een aantal kandidaten te verzamelen. Benader ze dan en zeg: “Ik zou het geweldig vinden als je je klantervaringen met ons zou willen delen. Dat helpt ons enorm. Zou u voor ons een korte testimonial willen schrijven?” De meeste klanten zullen daar geen probleem mee hebben. Zeker niet als u ze aanbiedt om ze daarmee te helpen.

Hoe helpt u?

U kunt zelfs aanbieden om de review voor hen te schrijven. Als iemand uw verzoek om er één te schrijven afwijst, is dat vaak omdat men het te druk heeft of denkt dat hij/zij het niet zo goed kan opschrijven. Biedt in dat geval aan om dat over te nemen. Zeg: “Vertel me gewoon wat u zou willen zeggen over ons bedrijf. Ik schrijf dat op en laat het daarna nog even lezen. U kunt dan altijd nog zaken wijzigen.” De meeste mensen zullen aan die tekst niets meer veranderen. Ze zijn allang blij dat ze niet de tijd hoefden te nemen om zelf een testimonial te schrijven.

Volgende maand: schrijf een goede testimonial

Alvast meer weten over het gebruik van testimonials of andere marketingtechnieken? Neem contact op met ons verkoopteam; 0570- 756035 of mail naar Mark Elsendoorn, mark.elsendoorn@universalstoragecontainers.nl.

Bron: Inside Self Storage