Beter vindbaar via Google My Business

Je bent waarschijnlijk, net als ik, op de nodige digitale nieuwsbrieven geabonneerd. Als ik een nieuwsbrief ontvang dan moeten de artikelen direct mijn aandacht trekken, anders ben ik er snel klaar mee. Hoe praktischer de content, hoe beter het de verzender lukt om mijn aandacht vast te houden.

Praktische tips

In deze nieuwsbrief reik ik graag wat praktische tips aan om de digitale vindbaarheid van je opslaglocatie sterk te verbeteren. Dat is gelukkig niet al te moeilijk, het gaat namelijk om het goed inregelen van Google My Business, een tool die Google aan haar gebruikers ter beschikking stelt. Het goede nieuws is dat Google My Business helemaal gratis is. Het kost alleen wat tijd om een en ander in te regelen, maar dat is de moeite meer dan waard.

De volgende zaken kun je op deze manier eenvoudig onder de aandacht brengen:

Het adres met telefoonnummers en openingstijden. Deze laatste kunt je voor bepaalde (feest)dagen ook makkelijk aanpassen.
Foto’s en video’s.
Het weergeven van Google reviews en je reactie daarop.
Het complete, actuele product- en dienstenaanbod.

Naast dat Google My Business gratis is, vormt het ook de basis van de goede digitale vindbaarheid van het bedrijf. En wellicht nog veel interessanter; veel van de collega’s hebben Google My Business verrassend slecht ingeregeld. Hartstikke zonde dus.

In de veronderstelling dat alle bovengenoemde informatie zoals teksten en foto’s beschikbaar is, valt een goed Google My Business profiel binnen 2 tot 3 uur op te tuigen.

Start

In het kader van de korte klap hier nog de beginstappen:

  • Ga naar google.com/business.
  • Log in met een Gmail account.
  • Voeg het eigen bedrijf toe en start met invullen van alle gegevens.

Veel tips en & tricks zijn ook op internet te vinden. Kom je er niet uit, bel mij dan gerust.

Probeer het gerust eens. Veel goedkoper wordt het niet.

Jan-Hein Streppel